loading...
علمی-جک-اس ام اس
امير حسين آويژه بازدید : 8 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

با ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی‌تان می‌توانید از بد رنگی دندان‌ها جلوگیری کنید؛ به عنوان مثال اگر خیلی قهوه می‌نوشید یا سیگار می‌کشید، مقدار آن را خیلی کم یا حتی قطع کنید. دلایل مختلفی برای بد رنگ شدن دندان‌ها وجود دارند.
1 - مواد خوراکی و آشامیدنی : قهوه، چای، نوشابه‌ها، برخی آب‌میوه‌ها و آب سبزیجات ( مثل آب سیب و آب گوجه فرنگی ) می‌توانند باعث لکه‌دار شدن دندان‌ها شوند
2 - مصرف تنباکو : کشیدن سیگار یا جویدن تنباکو می‌تواند دندان‌ها را لکه‌دار کند.
3 - تمیز نگه نداشتن دندان‌ها : مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور منظم می‌تواند پلاک دندان و مواد ایجاد کننده لکه دندانی مثل قهوه و تنباکو را از بین ببرد و از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری کند؛ برخی مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مثل مواد پرکننده دندان و خصوصاً مواد حاوی سولفید نقره باعث ایجاد رنگ خاکستری مایل به سیاه در دندان‌ها می‌شوند.
4 - بیماری‌ها : بیماری‌های مختلفی می‌توانند روی مینا (سطح سفت روی دندان) و عاج دندان (ماده زیر مینای دندان) تأثیر بگذارند و باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند؛ برخی روش‌های درمانی نیز می‌توانند روی رنگ دندان مؤثر باشند؛ به عنوان مثال رادیوتراپی (اشعه درمانی) گردن و سر و نیز شیمی درمانی می‌توانند باعث بد رنگ شدن دندان‌ها شوند.
به علاوه ابتلا به برخی عفونت‌ها در مادران باردار می‌تواند با تأثیر بر روی رشد مینای دندان جنین، باعث تغییر رنگ دندان‌ها در نوزاد شود.
5 - داروها : دادن داروی آنتی بیوتیک تتراسایکلین و دوکسی سایکلین به کودکان زیر سن 8 سال که هنوز دندان‌هایشان در حال رشد است، باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.
استفاده از دهان‌شویه‌های حاوی کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید باعث ایجاد لکه دندانی می‌شود؛ آنتی‌هیستامین‌ها (مثل بنادریل)، داروهای ضد روان‌پریشی و داروهای فشار خون بالا نیز می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.
6 - مواد دندانپزشکی : برخی مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مثل مواد پرکننده دندان و خصوصاً مواد حاوی سولفید نقره باعث ایجاد رنگ خاکستری مایل به سیاه در دندان‌ها می‌شوند.

به ادامه مطلب بروید

امير حسين آويژه بازدید : 8 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

اگر کسی از افراد مورد علاقه شما بتواند بارانی از ناسزا را بر زبان جاری کند، احتمالا خبر از چیزی دارد که شما ندارید: ناسزا گفتن نوعی واکنش به درد است و واقعا می تواند به تسکین درد کمک کند! دست کم این ادعایی است که گروهی از پژوهشگران دانشگاه کیل انگلیس مطرح کرده اند و توانسته اند با ادعای خود، جایزه صلح امسال را به خود اختصاص دهند.
این پژوهشگران با طراحی تحقیقی گسترده، از داوطلبان خواستند تا دست های خود را تا هر وقت که می توانند، در آب بسیار سرد قرار دهند. کسانی که اجازه داشتند که یک ناسزا را تکرار کنند، در مقایسه با گروه دیگر که مجاز به انجام چنین کاری نبودند، توانستند درد را دست کم 50 درصد بیش از گروه دیگر تحمل کنند.
ناسزاگویان همچنین ضربان قلب بالاتر و سطح درد کمتری را به نسبت گروه مودب تر از خود نشان دادند، که شاید به دلیل پاسخ «بجنگ یا بپر» بود که با فعل و انفعالاتی مانند کاهش سطح آدرنالین، سطح تهدید را کمتر می کند.
ولی تحقیقات بیشتر نشان می دهد که این کاهش درد در کسانی که به طور معمول بددهن نیستند، خیلی بیشتر است؛ در حالی که این کاهش برای کسانی که عادت به ناسزاگویی دارند کم و یا ناچیز است.
ریچارد استیونز از روانشناسان دانشگاه کیل که در این تحقیق مشارکت داشته، می گوید: «ناسزا گفتن خوب است، ولی در آن افراط نکنید

امير حسين آويژه بازدید : 5 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

خورشید بسیار پر حرارت است زیرا وزن چند میلیارد میلیارد میلیارد تنی آن گرانش عظیمی به وجود می آورد که در نتیجه هسته ستاره را تحت فشاری غیر قابل تصور گذاشته و در نتیجه فشار بالا حرارت فوق العاده تولید می کند.
در صورتی که به جای گاز هیدروژن از میلیاردها میلیارد میلیارد تن موز استفاده می شد نیز همان میزان فشار و در نتیجه همان مقدار حرارت در خورشید به وجود می آمد. با این حال با افزایش حرارت، اتمها با بخشهای مختلف ساختار ستاره ای برخورد کرده و انرژی اتمی را به وجود می آورند که در اینجا تفاوت میان حضور هیدروژن و موز در ساختار خورشید آشکار خواهد شد

امير حسين آويژه بازدید : 4 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

اتمها 99.9999999999999 درصد فضای خالی هستند و به همین دلیل در صورتی که تمامی اتمها را به گونه ای به هم بفشاریم که فضای خالی میان آنها از بین برود، یک قاشق چای خوری یا حجمی برابر یک حبه قند از این ماده در حدود پنج میلیارد تن وزن خواهد داشت، وزنی 10 برابر مجموع وزن تمامی انسانهایی که در حال حاضر در جهان حضور دارند. این در واقع همان پدیده ای است که در ستاره های نوترونی رخ می دهد و وزن آنها را تا حد غیر قابل باوری افزایش می دهد.

امير حسين آويژه بازدید : 7 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

به طور حتم سیاهچاله ها بسیار تاریکند اما سیاه نیستند زیرا این پدیده ها درخشان بوده و به آرامی نور خود را در تمامی طیفهای نوری از جمله نور مرئی به اطراف منتشر می کنند. این تشعشعات که "تشعشعات هاوکینگ" نام دارد نور خود و جرم سیاهچاله ها را به تدریج کاهش داده و با از دست دادن منبع جرم سیاهچاله ها تبخیر می شوند.
سیاهچاله های کوچک در مقایسه با جرمشان و نسبت به سیاهچاله های بزرگتر با سرعتی بالاتر از خود نور منتشر می کنند و بر همین اساس در صورتی که برخورد دهنده بزرگ هادرون بر اساس برخی نظریه ها از خود میکروسیاهچاله هایی تولید کند، آنها به سرعت تبخیر خواهند شد و دانشمندان پس از آن قادر خواهند بود بقایای تابشهای آنها را مشاهده کنند.

امير حسين آويژه بازدید : 20 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

یک تست ساده و جذاب که باید با صداقت به سوالات ان پاسخ دهید.

سوال اول:
شما به طرف خانه کسی که دوست دارید می روید.
دو راه برای رسیدن به انجا وجود دارد:
ـ یکی کوتاه و مستقیم است که شما را سریع به مقصد می رساند ولی خیلی ساده و خسته کننده است
ـ اما راه دوم به طور قابل ملاحظه ای طولانی تر است ولی پر از مناظر زیبا و جالب است...
حال شما کدام راه را برای رسیدن به خانه محبوبتان انتخاب می کنید؟راه کوتاه یا بلند؟

سوال دوم:
در راه دو بوته گل رز می بینید .یکی پر از رزهای قرمز و دیگری پر از رزهای سفید.شما تصمیم می گیرید ۲۰ شاخه از رزها را برای او بچینید.
چند تا را سفید و چند تا را قرمز انتخاب می کنید
(شما می توانید یا همه را یا از ترکیب دو رنگ انتخاب کنید)

سوال سوم:
با لاخره شما به خانه او می رسید .
یکی از افراد خانواده در را بر روی شما باز می کند.
شما می توانید از انها بخواهید که دوستتان را صدا بزند.
یا اینکه خودتان او را خبر کنید.
حالا چکار می کنید؟

سوال چهارم:
شما وارد منزل شده به اتاق او می روید ولی کسی انجا نیست.پس تصمیم می گیرید رزها را همان جا بگذارید.
ترجیح می دهید انها را لب پنجره بگذارید یا روی تخت؟

سوال پنجم:
شب می شود شما و او هر کدام در اتاقهای جداگانه ای می خوابید.صبح زمانی که بیدار شدید به اتاق او می روید:به نظر شما وقتی که انجا می روید او خواب است یا بیدار؟

سوال اخر: وقت برگشتن به خانه است ایا راه کوتاه و ساده را انتخاب می کنید؟
یا ترجیح می دهید از راه طولانی و جالب تر بوید؟

برای دانستن جواب ها به ادامه مطلب بروید

جک1

امير حسين آويژه بازدید : 7 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

مردی با افتخار گفت: زن من یک فرشته است
مرد دیگری جواب داد: خوش به حالت، زن من هنوز زنده است.


پسر زنگ میزنه : کجایی عزیز دلم؟
دختر: واااای همین الان رسیدم دارم از خستگی مــیمــیرم، میرم بخوابم کم کم… تو چیکار میکنی عزیزم؟
پسر: من توی مهمونی ام، پشت سرت ایستادم ...


دخترا دیگه کمتر گریه میکنن
نه اینکه محکم شدن ها نه
ریمل گرووووونه!!!


همه فکر می کنن دخترا آرزو دارن یه پسر پولدار و خوشتیپ پیدا کنن!!!
ولی نمی دونن بزرگترین آرزوی دخترا اینه که هر چقد می خوان غذا بخورن فقط چاق نشن!!!!!!!

  برای خواندن بقیه جک ها به ادامه مطلب بروید

درباره جک , جک ,
امير حسين آويژه بازدید : 8 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

ستاره قطبی یا جدی ستاره ای نزدیک به امتداد محور دوران زمین به همین دلیل جایش در آسمان تقریبا ثابت است. اگر در نیمکرهی شمالی زمین زندگی میکنید می توانید این ستاره را هر شب در افق شمالی و در ارتفاعی معادل عرض جغرافیایی آن ناحیه ببینند.ساکنان نیمکره جنوبی زمین نمی توانند جدی را ببینند چرا که همیشه  زیر افق قرار دارد.

امير حسين آويژه بازدید : 11 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (1)

آیا میدانید اگر لاک پشت روی سطح صاف سرو ته شود نمی تواند برگردد

آیا میدنید 41 درصد از ماه را به هیچ وجه از زمین دید

آیا میدانیدتوله خرص قطبی تا یک ماه کور و کر است

آیا میدانید زبان نهنگ آبی به اندازه ی یک فیل وزن دارد

آیا میدانید سرعت دویدن اسب آبی در خشکی بیشتر از انسان است

آیا میدانید صندلی الکتریکی اختراع یک دندان پزشک بود

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
این سایت بزرگترین سایت علمی ایران است که رو دستش نیومده البته وسطش شاید مطالب طنز هم پیدا کنید برای این که مطالب را در ایمیل خود داشته باشید عضو شوید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    این سایت چه جوریه
    دانستنیها
    دانستنیها

    جوک
    جوک

    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 1,980
  • کدهای اختصاصی